معرفی چرخه دمینگ
در دنیای مدرن امروز کسب و کارها هر روز به فکر توسعه تجارت خود هستند از این رو از هر روش و شیوه ای برای بهبود فرایند کارهای خود بهره می برند. یکی از شیوه هایی که مدت ها است در حوزه کسب و کارهای مختلف نتیجه خوبی را در برداشته است استفاده از چرخه ی بهبود مستمر یا چرخه ی دمینگ (PDCA) است.
چرخه دمینگ PDCA) Deming Cycle) ابزاری مدیریتی است. این ابزار اولین بار در سال 1930 توسط والتر شوارت مطرح شد و بعدها توسط شاگرد وی دمینگ، در چهار مرحله عنوان شد. در نهایت ژاپنیها به تکمیل چرخه دمینگ پرداختند. تفاوت اصلی مدل دمینگ و مدل ژاپنیها این بود که دمینگ اهمیت تاثیر متقابل و مداوم برنامه ریزی، طراحی، تولید و فروش برای جلب رضایت مشتریان را می سنجید اما بعدها آن را به تمامی بخشهای مدیریتی تعمیم دادند. ژاپنیها بودند که چرخه دمینگ را به چرخه برنامه ریزی، اجرا، کنترل و عمل تبدیل کردند. تا از این چرخه در تمامی موارد و شرایط استفاده کنند.
کتاب سیستم مدیریت امنیت اطلاعات
چرخه ,دمینگ ,ژاپنیها ,شیوه ,مدل ,ی ,چرخه دمینگ ,برنامه ریزی، ,چرخه ی ,از این ,دمینگ pdca
درباره این سایت